۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۱۴۹۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مطرح کرد؛

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن| اقدامات و دستاوردهای اوقاف اصفهان در سال جاری

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقت سراسری قرآن کریم مرحله استانی در اصفهان، گفت: دانشجویان و حوزویان بیشترین نقش آفرینی در زمینه ثبت و شناسایی موقوفات را دارند و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این عزیزان به خوبی حداکثر استفاده انجام شود.
مدیر کل اوقاف اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان و روز تکریم و پاسداشت امامزادگان، با اشاره به اهمیت و شأنیت حفظ قرآن کریم، گفت: امروزه که موضوع جنگ اقتصادی مطرح است، وظیفه قاریان قران تلاوت آیاتی است که به اقتصاد و معیشت ارتباط دارد، در قرآن بیش از هفتاد آیه پیرامون انفاق ذکر شده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اهمیت تلاوت قرآن در فضای جامعه، اظهار کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی استان اصفهان پیش رو است، که تا 15 تیرماه 34هزار نفر در مرحله شهرستانی در 15 رشته خواهران و برادران شرکت کردند و از این تعداد 570 نفر به مرحله استانی راه یافتند، که این عزیزان روز چهارشنبه 27 و 28 تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان به رقابت خواهند پرداخت و 29 داور که اکثرا بین المللی هستند این مسابقات را داوری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: شرکت کنندگان 293 نفر خواهر و 278 نفر هم برادران هستند، 2 داور از تهران، 2 داور از کاشان و مابقی داوران اصفهانی هستند، اختتامیه مسابقات رأس ساعت 17 و 30 دقیقه پنجشنبه 28 تیرماه برگزار خواهد شد، در هر رشته از 3 رتبه برتر و در مجموع 45 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 31 هزار نفر در مرحله شهرستانی شرکت داشتند که این تعداد امسال به بیش از 34 هزار نفر رسیده، تصریح کرد: پنجم ذی القعده روز تکریم از امامزادگان است و در دهه کرامت 45 بقعه متبرکه جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) را داشتند و 26 همایش تجلیل از امامزادگان و خادمین و هیأت امنا امامزادگان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی از برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در 114 بقعه متبرکه خبرداد و اظهار کرد: 45 مورد وقف جدید در 4 ماهه نخست سال 97 به ارزش 60 میلیارد ریال به ثبت رسیده است با نیت‌های خیریه، مذهبی، اجتماعی، مساجد و قرآنی، در سال 97 تعداد 565 نفر مبلغ اعزامی به بقاع متبرکه داشته‌ایم، همچنین در سال 97 18 میلیارد ریال از محل منابع نیات واقفین اجرای نیت شده است.

وی با اشاره به اخذ سند برای بیش از 11 هزار رقبه خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های محاکم قضایی به تعداد 1210 پرونده، 795 پرونده مختموه و تعیین تکلیف شده است و همچنان 415 پرونده در دست بررسی است، طرح شناسایی اسناد مخفی و مجهول با اهدای جوایز به شناسایی کنندگان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در ادامه افزود: 1410 سند اجازه‌ای تنظیم شده است، همچنین موضوع سرمایه گذاری با بخش خصوصی روی موقوفات یکی از اهداف مهم ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، که دستاوردهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام صادقی از احداث 8250 متر مربع تربت خانه برای امامزادگان خبرداد و تصریح کرد: 17850 متر مربع شبستان، 4400متر مربع سالن‌های چند منظوره، 2850 متر مربع سر درب برای امامزادگان در امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و بالای وقف و امانتداری اداره اوقاف در استفاده و حفظ و حراست موقوفات، اظهار کرد: بعضی فکر می‌کنند از هر طریقی می‌توان به موقوفات دست درازی کرد و ما به هر روش امکان استفاده از آنها را داریم، اما اینطور نیست و هر موقوفه‌ای شرایط مخصوص به خود را دارد، متخلفین بدانند امروزه تمام موقوفات در سامانه جامع بانک موقوفات و رقبات به ثبت رسیده و حتی یک سانتیمتر از موقوفات از نظر ما مخفی نیست و اطلاعات کامل و جامع موقوفات و رقبات در اختیار ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتباط اوقاف با دانشجویان و حوزویان بیش از هر زمانی، خاطرنشان کرد: دانشجویان و حوزویان بیشترین نقش آفرینی در زمینه ثبت و شناسایی موقوفات را دارند و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این عزیزان به خوبی حداکثر استفاده انجام شود.

وی از تخریب کامل و آغاز به ساخت مجدد 30 بقعه متبرکه در استان اصفهان، برای پاسداشت و حفظ کرامت این امامزادگان خبرداد و افزود: حرم حضرت زینب(س) دختر امام موسی بن جعفر(ع) یکی از اماکن زیارتی مهم در استان اصفهان و شهر اصفهان است که از کشورهای مختلف اسلامی به آن سفر می‌کنند، چنین مکان مقدسی باید تبدیل به یک قطب شاخص در سطح کشور شود و تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف مهم به کار بسته‌ایم./۱۳۰۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات